måndag 2 februari 2015

Göteborgs-Postens PS hade ett riktigt lågvattenmärke i gårdagens tidning om Anna Kindberg Batra.

Till Christina Gustavsson i Västra Frölunda har jag och dottern, bara ett att säga: Är det så här jämställdheten skall befrämjas genom ett vidrigt angrepp på någons självkänsla.



Till Sture Hegerfors har jag ett annat att säga: något humormuseum i Göteborg lär inte behövas, om det är den här skall föreställa humor.

Till ansvariga inom Göteborgs-Posten ställer jag mig frågan hur det kommer sig, att man duckar för karikatyrteckningar där starka religiösa yttringar finns. Men i samma stund är man villig, att göra lyteskomik av en ung kvinna, som visserligen i sin ungdom klampat rakt i klaveret genom att påstå att "Stockholmare är smartare än lantisar", men som hon många gånger om, bett så mycket om ursäkt för.

Dessutom kommer detta efter att Anna Kindberg Batra medverkat i Skavlans talkshow och burit fram det ytterst smärtsamma och personliga till svenska folket i sina TV-soffor. Då bjuder man inte på en rejäl rundpall, som tack, utan förstår det sköra i människors privatliv.

Herr H gick omkring som en osalig ande igår hela dagen, medan jag själv sov bort större delen av dygnet, med spyhinken i närmaste beredskap. Tillslut fick han tillfälle på kvällskvisten, att berätta vad som tyngde honom och halade fram Göteborgs-Postens PS: - Ägna sig åt rena rama lyteskomiken borde inte anstå en tidning, som vill höja sig själv över skyarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar