fredag 15 november 2013

Jag såg en kamp om liv och död, när jag kom körande runt kvarteret.

Det var otäckt att inte veta riktigt hur jag skulle agera. Lämna bilen mitt på vägen vid spårvagnsspåren och hoppa ur bilen, eller vad. Tuta hjälpte inte, antagonisten tog ingen notis om det. Det hela skedde i ett rasande tempo.

Den stackaren som blev attackerad försökte undfly, hann fly en bit för att några meter fram, åter vara i klorna på förövaren. Det var inte förrän det kom en kvinna gående på trottoaren, som angriparen tog till flykten. Men då var offret redan så illa tilltygat, att utgången var tämligen given.

I en storstad finns det många förövare och många som faller offer.
Förövare: en skata.
Offer: en duva.



2 kommentarer:

  1. trodde att du bevittnat någon som blev ihjälslagen innan jag såg vilka som varit inblandade.bilden var något förvirrande

    SvaraRadera
  2. Dramat var inte desto mindre för att det var en kamp på liv och död mellan en skata och en duva. Det var verkligen en otäck upplevelse.

    Bilden är göteborgarnas sorg över hur de stora gamla vackra träden blivit nedsågade inne i Centrala Göteborg. En fullständig idioti, som så mycket annat i den här kommunledningen. Men Göteborgs stad har ju dessvärre inte ensam monopol på dårskap här i landet, tyvärr.

    SvaraRadera