torsdag 27 september 2012

De här tyska tandläkarna man utsattes för under skoltiden,

där borde staten gå in med ett ansvarsåtaganden. För hur i helsefyr kunde man utsättas för något så korkat. 

Jo, jag vet jag har skrivit om det förr, men jag blir lika upprörd varje gång en dylik tandlagning fallerar. Igår var det dags igen och ändå tillhör jag nog befolkningen, som tack och lov insåg att jag skulle befriade mig från denna form av tandläkare. 

Jag har skrivit det förr, http://gun-m-ek.blogspot.se/2011/12/fluortanten.html men det tål att upprepas:

Jag har lagat ett minihål i en femårstand, sedan dess. Allt annan tandborrning handlar om sviterna efter de amalgamfyllningar, som den tyska dåren höll på med. Det är åtskilliga människor jag stött på som omvittnar om sviterna från dessa tandbehandlingar.

Själv är jag helt övertygad om att min gamla tyska tandläkare, på folktandvården i Malmberget, extraknäckade i malmbergsgruvan, som borrare och trodde att det var där hon var istället för i Torghuset. 

Dagens tandläkare borrar och lagar inte ens i nötningar i barns tänder och det blir inga hål för den sakens skull.

Igår var det dags igen 1 355:- TACK! Jag skulle foga mig om det varit min egen förskyllan. 

Därför att i min värld ingår inte, att gå omkring med ett garnityr, som ser ut som nödåren dragit förbi. 

Så Gud bevare mig åtminstone på den fronten. Låt mina tänder hänga med till jag ock skall försvinna, när livet kysst mig nog.

3 kommentarer:

  1. Ungefär så var det... Hon lät som en ständig mistlur: APA!!! POTTA!!!
    Min kusin som var ett offer även hos henne, var livrädd för henne. Men vi blev lite lagom fnissiga, när vi kom till minstlurens vokabulär. Ibland är skadeglädjen den enda sanna.

    De här tyskinslagen i min kusins tillvaro var helt enkelt förödande. Nästa var tyskläraren på läroverket. Det är oerhört många människor i min omgivning som fortfarande bär sår av vad de åstadkom. För egen del blir jag mest förbannad.

    Men jag blir uppriktigt sagt ledsen in i själen, när jag tänker på hur många människor runt omkring mig farit illa. Riktigt illa. Än mer skitförbannad blir jag på de här människorna, som nu i vuxen ålder sitter och öser lovord i Facebook över dessa rena rama pennalisterna! Alla andra som påstår att det fanns en annan sanning, de gör ju att det blir "dålig stämning". Förljugenhet är nog det värsta människodrag som finns. Större ynkrygg än så kan man knappast bli.

    SvaraRadera
  2. Håller med dig 100%,blev själv offer för samma s.k. tandläkare

    SvaraRadera