onsdag 25 januari 2012

Jag har bidragit till Göteborgs KUL-tur-liv.



Men är det inte lite töntvarning, när man måste skriva en låttext, som är på rim, om året 2011 i Göteborg?

I alla fall blev slutprodukten en rejäl textslakt. Av två meloditexter som jag levererade är det endast dessa rader som återstår i den 9,30 minuter långa mixlåten:

Efter första textslakten återstår endast:

Med ångvält har du kört över mig.

Hur skall jag nu kunna älska dig?

Ingen skandal som jag inte hört.

Hela skiten verkar ju rent av: kört.

Å den "Röde Ormen" som du lade ut.

Hurra, tänkte jag, nu kön tagit slut.

Trafiken förblir ett evigt stopp

och inom sjukvården finns inget hopp.


Ur den andra låttexten, den betydlig vackrare texten trots rimmet, återstod endast refrängen:


(refräng, helst en rejäl tempoändring med "gung", stod det i mitt förslag till arr.)

Jag har känt gunget i min barm,
fyllts av Göteborgs charm.
Hagas gränder å stadens torg,
känt hjärtesorg, utan dig Göteborg.

********

Undra om myndigheterna nu kommer att jaga mig med blåslampa över min enorma royalty, som jag kunde cacha in?

1 kommentar:

  1. Oj vad lugnt det blivit i kommentarfälten sedan kommunmaffian förlorat sin spottkopp i NSD. De vet kanske inte hur man gör inlägg här, eftersom bloggen fortfarande verkar vara läst av många.

    SvaraRadera