torsdag 4 juni 2009

På menyn, Thailand calling!

- den 4 juni 2009, kl 11:03


Ibland inser man att en tämligen soft tillvaro i Thailand, inte nödvändigtvis behöver betyda, att allt är idel solsken från en molnfri himmel.

Larsson var riktigt upprörd, vilket sannerligen inte är hans normala jag. Jag hade lite svårt att höra honom, eftersom ljudet kom och gick via Skypelinjen. Tillslut när han inte längre lät som en kluckande, spelande tjädertupp, kunde jag uppfatta vad hans upprördhet handlade om.

- De här ... thailändarna de är ett ...... ....! Går du in på en restaurang och beställer ur den engelska menyn får du betala ett helt annat pris, än om du beställer från en meny som är på thailändska. Vad är det för ........ sätt?

Det är till att vara rejält uppskörtad, kan man kanske sammanfatta det hela, i en smula mer tryckvänliga ordalag.

Jag skrattade bara åt det hela och sa:

- Ja, vad hade du förväntat dig? Tror du att de är dum, eller?

1 kommentar:

  1. Det finns 3 kommentarer.

    tillråga på allt...
    Anmäl >allt har ett pris (2009-06-05 14:07:09)

    Gör du inte? Han bor ju där! Är ingen tillfällig turist längre. Thailändska lär man sig dessutom inte i en handvändning, lite fel betonat och det betyder något helt annat.....
    Anmäl >Gun (2009-06-05 11:41:32)

    Precis som på de Grekiska öarna eller på vilken turistort som helst. Men har vi råd att ta oss dit så har vi råd att betala för oss. I Thailand kostar inget i våran plånbok mätt. Så jag förstår inte klagan.
    Anmäl >Allt har ett pris (2009-06-05 06:50:36)

    SvaraRadera