torsdag 22 juli 2021

Den 203:e dagen 2021 - Jag såg filmen om "Generation Utøya" och i slutet av filmen kändes det som om jag hade hamnat rakt in i ett ännu en ny Twiligth zon.

 https://www.svtplay.se/video/31699446/generation-utoya?position=278&id=eozEq16

Filmens handling: Tio år efter terrordådet mot ett sommarläger på ön Utøya möter vi fyra kvinnor som trots traumat valt att fortsätta det politiska arbetet. De blev alla allvarligt skadade och förlorade många av sina vänner i attentatet. Nu representerar de en ny generation politiker som tillsammans drömmer om och kämpar för en bättre framtid.

Det låter gott och förtröstansfullt i allt elände. Dvs. ända till jag i slutet av filmen blir varse att det här är långt ifrån bra, det som nu sker i Norge.

*******
Jag vet verkligen inte hur Norge har det, men har de verkligen en sådan havererad Migrationspolitik som Sverige har, som har slagit sönder hela samhället? Då är det illa ställt med dem också! - Det är allvarlig och människofientlig pajkastning, den ena värre än den andra!

Har Norge också sålt ut sin egen befolkning, som den svenska socialdemokratiska Regeringen gjort med god hjälp av sina medlöpare?

Moderatledaren tillika statsministern Fredrik Reinfeldt (M), han stod bara för öppnandet av fördämningsluckorna med "Öppna våra hjärtan", själv smet han ut bakvägen på det skändligaste sättet och struntade fullständigt i allt ansvar!

När Anna Kindberg Batra sommarpratade den 6 juni 2021: https://sverigesradio.se/avsnitt/anna-kinberg-batra-sommarprat-2021fick jag bekräftat rätt snabbt vad jag redan hade anat mig till. Arma kvinna. Jag inser att Sverige gjorde en förlust, när hon av de inre egna krafterna fick silkessnöret och vi i Sverige gick miste om en verklig kraft!

Hennes företrädare Fredrik Reinfeldt hade jag dessförinnan trott att han varit ganska intelligent. DET kunde ju glömma rätt snabbt! I och för sig hade jag väl redan börjat ana mig till hur det stod till med förståndet: när han på fullt allvar inför TV-kamerorna sade, att han hade minsann flugit över Sverige och sett hur mycket vildmark det fanns. Det fanns minsann hur mycket mark som helst till folk som ville komma hit.

Men nu var det väl kanske inte i vildmarken de placerades, att gnaga på tallkottar och bo i riskojor, som det handlade om!

Då ställer sig vän av ordning frågan, har Fredrik Reinfeldt (M)måntro någonsin flugit över Europa, det ser likadant ut där. -Då kunde man väl tänka i termerna att de lika gärna kunde stanna där, så slapp de den långa resan till Sverige.

Den enfaldiges visa, han menade att någon annan skulle göra det han själv inte var beredd att göra. Själv skulle han väl aldrig tänkt tanken ut att ta emot någon skyddsbehövande flykting under sina egna privata vingar, det är ju alltid någon annans bord.

Nej, det drabbade förutom hela socialförsäkringssystemet även samhället i stort med enorma sociala problem, och enorm belastning på samhällssystemet, som inte klarade av att bära allt detta! Det var ju inte så att Regeringen Reinfeldt inte behövde tömma ännu mer ur vår valutareserv, dessförinnan han avgick. Ett rejält uttag blev det förutom alla dåliga affärer som de hade gjort och sålt ut så man trodde att det inte skulle existera någon kommande dag.

För att inte tala om att SÄPO tillät kände kriminella nätverk att slå sig ner i Sverige. Det är de stora grabbarna och de enfaldiga töserna man lärt sig i det här landet och det har de blivit mästare på!

Oavsett vilket det är i Norge, som får dessa unga kvinnor i Arbeiderpartiet
, att frukta för sina liv därför att de valt att fortsätta att arbeta politiskt efter Utøya, så är inget av det rimligt. Ingen skall behöva riskera livet för sina politiska åsikter om man så röstar med Knoll och Tott, eller på Tandtrollet.

Jag satt här i veckan och såg klart filmen i två avsnitt om Ku Kux Klan i USA, ett land som jag överhuvudtaget bara får ont i magen vid blott tanken på vilken människosyn de alltjämt har i det landet. https://www.svtplay.se/video/29657210/ku-klux-klan/varldens-historia-ku-klux-klan-sasong-1-det-osynliga-imperiet
och
https://www.svtplay.se/video/29657326/ku-klux-klan/varldens-historia-ku-klux-klan-sasong-1-ateruppstandelsen?info=visa
Vita Vs Svarta. VAD har hudfärg för betydelse? Man kan vara en lika stor stor skitstövel och vara vit, som du kan vara en stor skitstövel och vara svart!

Själv drog jag mig till minnes hur min mamma och pappa nekades inresetillstånd pga kommunistskräcken, den var ju en del av KKK:s hatobjekt och som de dödade som flugor. Med styrets fulla gillande.

Jag minns min mammas besvikelse över att hon inte fick något inresetillstånd, så att vi kunde resa och på hennes kusin Lea som flyttat till USA och bodde i Los Angels. Jag var liten då men tillräckligt förståndig för att förstå, att ett sådant land ville jag inte ha något samröre med.

Men samma skit upprepar sig i det oändliga. Det ÄR verkligen tröttsamt:

Jag minns rättegången i april 2012 mot massmördaren Anders Bering Breivik, hela hans agerande i rättegången och vad som relaterades. Vem som helst som är något så när normalskruvad förstår hur illa ställt det var och fortfarande är:

"Goddag, mitt namn är Anders Behring Breivik. Jag är kommendör i den norska motståndsrörelsen. Med tanke på att operationen har fullföljts tänkte jag överlämna mig", säger Breivik till polisen.

Tydligen ansåg han att operationen var slutförd med de totalt dödade 77 personer i Oslo och på Utöya. (119 namn finns i åtalet, men är i själv verket ännu fler, eftersom det på ön befann sig 564 personer den 22 juli i fjol och inne i Oslo betydligt fler.) Själv åberopar Breivik nödvärn - Mot vadå? Obeväpnade intet ont anande människor?

En gång i tiden trodde jag att sådana dårar som trodde på doktrin av Breiviks och Hitlers kaliber, skulle vara ett utdöende släkte. Men jag trodde fel! Fullständigt fel - Världen är galningarna paradis!

Min värld däremot är vacker hel och full av medmänsklighet och eftertanke. Där spelar det ingen roll om man så är grön med lila prickar.

Jag är helt övertygad om att när människorna förgjort varandra kommer jorden dra en suck av lättnad över att äntligen bli av med felleveransen.

Den där storyn om Guds skapelseberättelse säger mig, att Gud borde ha tagit ledigt den sjätte dagen. Gud var nog utarbetade och hade gått i den berömda väggen. Gud kunde nog inte tänka riktigt klart. Det var nog också därför Gud misslyckades kapitalt med den första kvinnan: Lilith. Hon hade inte för avsikt att vara någon dörrmatta åt Adam och drog! Gud fick fixa ännu en kvinna, Eva. - Så gick det som det gick...

Jag gissar att ormen i Paradiset vred sig av skratt över det spratt han spelade mänskligheten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar