torsdag 23 februari 2017

"Aina kommer!" = Om Donald Trump och om den Svenska Regeringen, som borde avgå med omedelbar verkan!


Vi lever i en märklig form av diktatur /kolonialism i det här landet, hur gärna man än vill att Sverige skall framstå som "landet som är så lagom lagomt och människovänligt".


Jo, folk i allmänhet är nog människovänliga, men våra toppolitiker och makteliten de lever sina egna parallella värdar. Totalt faktaresistenta, för att nu använda det ord som "uppfanns", medan jag var på en kort vistelse i ett av våra grannländer här strax före årsskiftet.



Själv har jag varit förundrad över mediatystnaden som tyckts lägra sig i Göteborgs-Posten, inte ett enda ord om USA:s president Donald Trumps tal, som skakade om våra toppolitiker och fick dem att själva framstå som de jubelåsnor de nu faktiskt är. Men det kan ju haft sin förklaring att man bytt ut en hel del ledande personer inom Göteborgs-Posten under just de dagarna.

Men de här som borde ha koll på hur det fungerar i det här landet, de lever helt solklart i någon form av parallellvärld. Jag vet det, eftersom jag själv lever mitt i kaoset där det inte går att frångå hur illa migrationspolitiken har varit. Sviterna av den kommer att bli enorma! Hur illa ställt det är och vad som kommer i resten av landet, det är bara steget bort om det inte redan har drabbat.


Här i Göteborg behöver man bara äga förmåga att se upp från det egna navelluddet för att förstå hur hemskt det blivit för alla inblandade parter och där våra toppolitiker- och topptjänstemän och alltför många andra elitmänniskor är fullständigt bortom all räddning. De lever i förnekelsen värld och har inte en susning om HUR illa ställt det är, eller så vet de det och vill inte vidgå det hela.


Ett enda besök i Nordstan där nu Göteborgstoppolitiker anser, att man nu skall fixa till mys och kultur i Nordstan, för att komma till rätta med den utbredda kriminaliteten, där knarkhandel prostitution med ensamkommande är ett vanligt inslag. Det är deras handlingsplan!


Jag slår mig för pannan!

Till det kan man lägga in alla övriga ingredienser, som inte ens den mer faktaresistenta kan snacka sig ur och som är sprungen ur den havererade migrationspolitiken. Den håller på att ödelägga hela vår svenska ekonomi och jag gissar även snart EU:s. Det finns siffror att läsa för den som vill söka upplysning, man måste inte leva med förnekelsen om man inte själv vill! 

Det som är det allra förskräckliga är att vi har en hel hög elitmänniskor, som vill förhindra sanningen. De finns inte bara på Facebook och Twitter, utan förutom i den svenska toppolitikereliten finns det en alltmer utbredd elit. Ta bara som ex. den här boken som ett otal bibliotikarier vägrat ta in i Bibliotekens sortiment. En faktabok! Boken Massutmaningen skriven av Tino Sanandaji, enbart därför att den handlar till stor del om den fullständigt havererade Svenska migrationspolitiken....

Sitta då och lyssna till radions P1 i onsdags och bortförklaringarna av självaste kabinettssekreteraren på UD i USA, hur hon bortförklarade Donald Trumps s.k. "påhopp om hur det var i lilla Sverige, som ren och skär lögn". Där gick i alla fall gränsen för mitt vidkommande, är man kabinettssekreterare vid UD i värdlandet, eller satt att sköta det här landet Sverige borde man veta bättre än, att ställa sig upp och blåljuga!

Särskilt som Marita Ulvskog, sedan 2009 vår EU-parlamentariker, hade synts i nyhetsflödet i Text-TV där hon uttalat sig att Trump verkar vara i psykisk obalans, mao var hans tal osanning! Jag visste inte att man i egenskap av EU-parlamentariker offentligt kan börja extraknäcka som psykiatriker för ett annat lands president och beslå ett annat lands president med lögner, men nu vet jag bättre.

Sedan syntes också vår arme pallevante till Statsminister, Stefan Löfvén, som väl borde återvända till fackföreningen Metall med det snaraste. Den kanske han möjligen skulle kunna hantera snacket. Men för konungariket Sverige: ICKE!

Vår utrikesminister, Margot Wallström, som jag en gång i tiden trodde var ett riktigt ess, hon vete gudarna vad som hänt med. Förtidspensionering tror jag vore ett klokt val. Hon är faktiskt bara något år yngre än jag själv, så hon borde rimligen ha mer koll och överblick än hon nu har över saker och ting, eftersom hon funnits med i toppolitikerkorridorerna så länge sedan vi båda två varit unga. Men hon är ju inte ensam bland de kvinnorna, som jag trodde skulle komma att bli något riktigt bra. Nästa katastrof Mona Sahlin! Kommer hon undan med ett strafföreläggande, kan de lika gärna lägga ner hela åklagarväsendet! 

Nu är det på det sättet, att jag har gott minne. Tyvärr, kanske man bör tillägga, med hänsyn taget till att det inte i längden är hälsosamt för mig själv. Själv drar jag mig till minnes hur Marita Ulvskogs partikamrat, Olof Palme (S), i Sveriges Riksdag, något som direktsändes i SVT, stod och öste galla över vilken avgrund av människor det var som stod och ljög. Trots att Palme torde ha vetat och känt till av den information han fått ta del av från säkerhetspolisen inte kunde vara oriktig. Ändå försvarade han den insyltade justitieministerns, Lennart Geijers, handel och vandel, det som senare skulle kallas för "Geijeraffären". https://sv.wikipedia.org/wiki/Geijeraff%C3%A4ren

Olof Palme framställde alla dessa sanningssägare, som jordens avskräde: med attribut som jag mest av allt vill förtränga och som jag önskar att jag inte ens hade lagt på minne.

Det var många som fick sina liv omkullkastade helt oförskyllt med "Geijeraffären" och många av dem fick sina liv ödelagda under bra många år, en del hämtade sig aldrig från det inträffade, särskilt inte de minderåriga som var utsatta för prostitutionens nyttjare, som hanterades på det allra värsta vis. Hur man ens kunde få ett skadestånd är en rättsskandal i sig, något som aldrig rättfärdigades eller vars byk man aldrig heller städade upp i. Det har blivit alltför många dylika rättsskandaler på hög nivå.

Den numera så smått legendariske kriminologiprofessorn Leif G W Persson var en av de som råkade riktigt illa ut i Geijeraffären. Det var väl bara på millefitten, att han inte lyckades ta sig själv av daga, när han blev uthängd och betraktad som persona non grata för att ha läckt sanning och inget annat än sanningen. 

Men vi skall nog vara glad över den utvecklingen för hans del. Det skall nog också Leif G W Persson vara, därför att när han satt där och försmäktade på sin persona non grataort, Knutby, av alla ställen, tog han sig i kragen och skrev sin första och helt suveräna bok "Grisfesten". Den boken är ett mästerverk både i språkhantering och till innehåll. "Grisfesten" direkthämtad ur verklighetens "Grisfest" = Geijeraffären. Visserligen förnekade han i förordet till boken, att det skulle röra sig om det. Men i hans självbiografiska "Gustavs grabb", som utkom 2011, medgav Leif G W Persson, att han skrev "Grisfesten" för att hämnas på de som ljög i samband med Geijeraffären.

Att jag själv var chockad över Palmes utfall i den svenska riksdagen berodde inte på att jag var av känslig natur, utan på den tiden kan jag däremot säga, att det hårda debattklimat som idag råder, existerade överhuvudtaget inte. Om man nu inte medräknar dylika typer som Hitler, Stalin förstås...

Men både vår käre pallevante till statsminister, Stefan Löfvén, som knyter finfina affärsband med diktaturer som Iran och Saudi, på Wallenbergs begäran, han upprördes också över USA:s president Donald Trumps varningens ord om hur det gått för Sverige med en havererad migrationspolitik. Det var trots allt detta som han åsyftade, även om media lyckades skruva till det så till den milda grad att jag ett tag funderade om de helt och hållet förlorat förståndet. 

De och även vår toppolitikerelit och eliten inom samhället framställde det som en lögn och de vidhåller detta trots att det finns annan förefintlig fakta och alltfler väljer att ta bladet från munnen. - Det är tillräckligt många som lyft på locket och verklighetsinformationen strömmar ut för den som nu inte föredrar att fortsätta leva på myterna och amsagorna.

Aina kommer!" Etymologi: Av turkiskans, aynasız, "utan spegel" och syftar på polisen med betydelsen, att de inte har någon skam i kroppen och inte vågar se sig själva i spegeln. Aina började brukas i svenskan under samma period som rinkebysvenskan uppstod. Liten upplysning för er som mot förmodan inte kände till det om den havererade migrationspolitikens avigsidor.

Men utvecklingen i Rinkeby kom som ett skänk från ovan i nyhetsrapporteringen om Donalds Trump uttalande om lilla Sverige, en liten plutt på världskartan. Varje människa som överhuvudtaget kan ta emot olika budskap och rapporteringar kunde förstå, att det inte alls var några lögner, eller svammel som Donald Trump framförde. Jag är fullt övertygad om att människor i allmänhet är så kloka, att de kan ta emot fler budskap och förstå vad som är vad.

Det var inte så att det var vanligt upplopp i Rinkeby med stenkastning, bilbränder, butiker som plundrades och där polisen inte ens dök upp förrän efter flera timmar sedan lokalbefolkningen och de drabbade hade slagit larm. Polisen fick dessutom skjuta verkanseld, dvs. det var inte ens fråga om varningsskott! Det blir så när avarterna tagit över landet och får husera fritt.

Stenkastning mot "blåljuspersonal", bilbränder, upplopp, skjutningar har dessutom blivit en verklighet som funnits länge. Alltför länge t.o.m och med en skrämmande upptrappning. Den kriminella världen har tagit alltmer överhand, eftersom det tillåtits att härja fritt i det här landet. Till det kan man lägga alla  mutskandaler och beviljandet av egna fördelar bland högt som lågt. Där är inte heller de faktaresistentas siffror mycket att hänga i julgranen till försvar. Det finns faktiskt fakta för den som inte har foliehatten på sig.

Det mesta som det nu förnekas som sanningar, har helt enkelt blivit vardagsmat för alla andra, utom för de som verkligen borde veta bättre: våra politiker, som verkar vara fullständigt faktaresistenta (jag brukar inte gilla nya ord, men det här är ett verkligen bra beskrivande ord).

Jag vet människor som dött därför att ambulanspersonal inte har vågat köra in innan de fått bistånd av polis, inte i USA utan här i lilla Sverige! En del områden sätter jag inte längre min fot i om det inte är nödvändigt och då skall man veta, att där finns även en massa normala människor, som blivit akterseglade av det svenska samhället.

Det finns inte mindre än 53 områden i Sverige, som har blivit klassade av en alltmer underdimensionerad poliskår, som utsatta områden. 15 av dem är extra utsatta, dit tillhör Rinkeby. Men vi här i Göteborg kan stoltsera med att ha sex (6) av dessa  femton (15 ): Hjällbo, Lövgärdet, Gårdsten, Biskopsgården, Bergsjön och Hammarkullen. Skall vi då räkna in alla områden där det skjutits friskt och kriminaliteten är hög, då får vi lägga till betydligt fler. Då blir det inte många områden kvar. Idag undviker jag t.o.m. besök vid Centralstationen, eller Nordstan trots att det rör sig om centrala delarna av Göteborg. Sedan lång tid tillbaka är det som att besöka ett riktigt knarknäste, där verksamheterna pågår helt öppet. Inte bara knark.

Upprinnelsen till att det ens kunnat bli så - DET borde Marlena Ernman engagera sig i, istället för att spy ut sitt hat och dessutom få både pris för sitt onyanserade hat och pga. detta hat även fått en given plats inom kulturrådet. Skulle hon ägna sig åt grundproblematiken i det här landet, skulle hon också kunna få min aktning, men i dagsläget behöver vi faktiskt inte sådana människor som hon i det offentliga livet. Däremot behöver vi betydligt fler som hennes kollega, operasångaren Rickard Södergran (Gatans kör), som hajjat galoppen!

Förr om åren bekymrade det mig inte det minsta att göra nedslag i dessa utsatta områden, men idag drar jag mig t.o.m. för att besöka andra områden som inte ens har varit uppräknade som speciellt utsatta. Det är väl enbart i "gräddhyllorna" här i Göteborg, som det är relativt sett befriat från större kriminalitet i undre världen. Kriminalitet är det inte befriade ifrån eftersom kriminella även har fina kostymer och är nolltaxerare. Centrala delarna av Göteborg är numera mindre säkert att vistas i, om man vill undvika en utbredd kriminalitet.

Man behöver inte heller vara något större geni för att förstå orsak och verkan. Det handlar varken om rasism, nazism, eller kulturfientligheter, det handlar om en havererad migrationspolitik! Det är bara att räkna diverse procentsatser för att veta vari grogrunden till grundproblematiken kommer ifrån. Mer skärpt än så behöver man faktiskt inte vara, man behöver bara kunna uttyda enkla procentsatser, för att förstå vidden av det hela!

Det där resonemangen om "behov av arbetskraftsinvandring" har haft sitt bäst före utgångsdatum för länge sedan, eftersom det inte ens längre är fråga om någon arbetskraftsinvandring! -  Hävda det är som att göra som Ica gjorde, när de märkte om köttfärsen som hade ett utgånget bäst före datum.

Jag satt och lyssnade på Nordegren & Epstein i P 1 idag, när jag körde hemåt - tack och lov kunde de intervjua författaren & nationalekonomen Tino Sanandaji på ett vettigt sätt, utan en massa dumfrågor som genomsyrar dagens reportrar. Trots att det är bokrea så är det hans nyutkommen fackbok, Massutmaningen, som handlar om svensk invandringspolitik och också den bok som ligger i topp på flera nätbokhandlares bästsäljarlistor. Det har mig veterligen aldrig tidigare hänt.

Det måste vara en indikation om att folk inte längre bara väljer att matas med de "enkla sanningarna", utan har börjat förstå och inse att det trots allt inte handlar om rasism, utan i själva verket handlar om en grymhet av sällan skådat format.


Den här totalhavererade migrationspolitiken har i slutändan något mycket mer skrämmande än rasism: alla de som lämnats därhän är i betydligt större miljonantal och som därför är lejonparten av AKUT hjälpbehövande! - DET har sådana som Marlena Ernman ännu inte förstått, att vi trasar sönder många fler människors liv, inte bara de som vi lurat till Sverige med att förespegla något som aldrig kommer att uppfyllas, bara därför att vi vill framstå som icke rasister! - Gud hjälpe henne den dagen hon kommer till den insikten!


 
Thomas Nordegren och Louise Epstein lyckades ställa ställde adekvata frågor om den totalhavererade migrationspolitiken och även om bokens innehåll. Tino Sanadaji svarade mycket utförligt och lämnade inte en uns av uppkomna frågeställningar efter sig. Har du inte hört programmet så tycker jag att du skall lyssna på det


och sedan besöka ditt eget bibliotek om du tillhör de som inte köpt den boken och kräva, att boken finns att låna där. Vi lever i ett samhälle där yttrandefriheten firade 250 års jubileum förra året! - Bilda sig en egen uppfattning tillhör vår egen viktigaste förmåga och för att kunna göra det måste vi inhämta faktauppgifter från många olika håll.
 
OM du nu betvivlar att vår migrationspolitik är en fullständig mänsklig katastrof, som kommer att få oanade proportioner för vår egen överlevnad, så köp boken "Massutmaningen" och läs på hur klimatet/tillståndet i Sverige egentligen är. Det är tyvärr ingen lögn. Det är mycket som är under uppsegling just nu och vi kommer inte att kunna bli förskonade ifrån att ta ställning inför många frågeställningar där "statens rätt" alltid av hävd genomdrivits i det här landet. Ta bara en sådan enkel sak som Svenska kyrkans vitbok ang. samerna, där det inte heller längre går att dölja hur unket Sverige kolonialhistoria är och alltid har varit. Det här är inte landet som värnat om sina medborgare. 

Sverigedemokraterna har i en debattartikel i USA bekräftat, att president Donald Trump har rätt. Det har fått den Svenska Regeringen att reagera, eftersom man anser att Sverigedemokraterna ljuger! Den Svenska Regeringen kommer därför att vidta åtgärder. Vad de består av vet jag i skrivande stund inte, men den Svenska Regeringen skall också skriva en egen debattartikel i USA, eftersom man anser att "Sverigedemokraternas debattartikel skadar Sverige". - Just därför vore det klokast av Sveriges Regering att lägga locket på - så kan de i alla fall behålla någon form av anseende i resten av världen, än att beslås med lögner, när hela bluffen punkteras.
 

Tja, jag väntar med intresse på vad det blir för åtgärder och om DET verkligen inte kommer att skada Sveriges sak. Tänk att hela världen nu kommer att bli varse vilket akterseglat gäng det är som styr Sverige! Men angående den egna debattartikeln som den Svenska Regeringen skall skriva, den har jag bara ett enda att tillägga:
Min mamma hade en bra devis, som jag lärde mig tidigt i livet att förstå innebörden av: Börja aldrig att förklara något som redan gått över styr, det kommer bara att bli värre. Bättre då att erkänna fakta.

Men de faktaresistenta vill väl förlora rejält i nästa val. Det är inte enbart handhavandet av det egna och statligt ägda LKAB i Malmberget, där man sedan länge och alltjämt låter människorna fördrivas och betala själva för den fördrivningen, samtidigt som propagandaapparaten lägger ut dimridåer om det fantastiska med Kirunas samhällsomvandling! Tar man fokus ifrån det ruttna så finns det alltid någon idiot som inte begriper galoppen.


Det får mig på allvar att fundera hur den här makteliten fungerar och hur de egentligen fungerar dessa Faust-människor. Inte har jag mycket att yvas över som människa, men jag har förstått att uppskatta mig själv, jag inser att det hade kunnat vara betydligt värre. Ibland får man glädjas åt det lilla här i livet.

För mig är det här verkligen bara en enda sörja: Det är förskräckligt hur de låter människor i utsatta lägen i krigshärjade länder bara bli prisgivna åt sitt öde. Inte bara där utan det sker även i vårt eget land i en annan skepnad, i en annan dignitet. Bara kallhamrat fortsatta på sin egna inslagna, förljugna bana. Hur kan man ens fortsätta att ducka för existerande F A K T A!

Är det ens värdigt att lagom landet Sverige kan tycka, att det är värdigt med den ena vidriga sanningen efter den andra, att man slutat att lyssna på de utsatta oavsett om de är svenska medborgare eller är flyktingar undan krig och förtryck från en annan plats av världen.
I tisdags var jag och dottern på ett årsmöte i vår lilla del av ankdammen, som är KLART akterseglade. Jag kan säga att det mötet med eliten inte gjorde mig mer förhoppningsfull. Snarare är det så att jag på allvar fundera hur det egentligen står till under hatten på vår s.k. elit = de som sitter på resursfördelningen. De har ju blivit helt fartblinda! De äger inte förmågan att värna om de människor som de blivit satta att värna.

Det finns bara på ett (1) enda som så här långt inte fått mig att kasta yxan i sjön: Det FINNS människor, vanliga människor, som inser, att det ännu finns potential i det här landet, även om deras röster aldrig kommer att nå fram, eller får göra sig hörda. Det har blivit ett självändamål att lobbyister, konsulter, politiker och högt uppsatta är de som roffar åt sig lejonparten av alla pengar och mänskliga resurser som finns. 

 
Det känns alltjämt som om det finns en mycket tunn, men dock en strimma hopp någonstans i den svarta avgrunden. Därför att det finns människor som inser att vi duger som människor och individer. Det är de goda människorna som kan sprida ringar på vattnet och förändra där de faktaresistenta förlorat kontakten med verkligheten och fullständigt gått förlorade!



PS. nu har jag försökt att ändra om blogginlägget så många gånger, utan att det blivit ordning och reda på det. Visste jag inte bättre så skulle jag kunna tro att det är den svenska regeringen som gjort det här bloggverktyget, samtidigt som de fixade till migrationspolitiken, eller något annat som de inte heller klarar av att hantera. NU ger jag upp, det får bli vad det blir....DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar