lördag 7 december 2013

En man som heter Ove,

av Fredrik Backman, visade sig bara ett bra och underhållande inköp.

http://cdon.se/b%C3%B6cker/backman%2c_fredrik/en_man_som_heter_ove-22575757

Det är stor igenkänningsfaktor på den mannen, Ove... 

och inte bara han/honom.

HA HA HA.

I say no more.






Vilket fick mig på ljusare tankar, så här i decembermörkret. Jag skall nog sjösätta nästa rundreseberättelse här i bloggen, men eftersom boken "En man som heter Ove" hade ett avsnitt om språkförbistring etc. i  Spanien, väljer jag istället Italien och återkommer vid ett senare tillfälle till en av våra rundresor i Spanien.

Jag gör det därför att just nu känner jag mig rätt mätt på politisk och händelsevillervalla ute i världen. Dårskapen har liksom helt och hållet spårat ur fullständigt. Bättre då att rikta blicken inåt och håva ur det som känns gott inombords.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar