fredag 13 juli 2018

Min analys av Sverigedemokraterna i Almedalen och deras politik - i juli 2018.

När Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson äntrar scenen är det bara sanningar som uttalas, som återfinns i de andra partiernas ageranden och redan hållna partital. Dvs. de andra har ju redan gjort jobbet åt honom. De låter dessutom som hackiga grammofonskivor och jag säger som min gamla arbetskamrat Gerd på tingsrätten alltid hävdade, att en del tror att "anfall är bästa försvar". Så är det verkligen inte, utan visar bara på att de egna argumenten tryter och flyttar fokus från de egna tillkortakommandena, som man vill skyla över.

https://www.svtplay.se/video/18298602/partiledartal-i-almedalen/partiledartal-i-almedalen-jimmie-akesson-sd


Lyssna till vad som är Jimmie Åkessons rädslor, samma rädslor som faktiskt finns inom mig!

Har du inte lyssnat på tal och efterföljande analys inkl. Opion live så gör det.

Det vore betydligt lämpligare om de andra partierna istället satte sig ner och på allvar funderade hur det kommer sig att det här blivit ett parti som får allt fler röster. Hur länge man kan ignorera en så stor del av svenska folket röster genom att utestänga. Något beror det trots allt på. Jag har min egen analys fullständigt klar för mig vad det beror på, men det är väl upp till var och en att komma underfund med den.

Kasta paj är inte ett valbart alternativ!


Det enda verkliga partihot som jag ser det kommer från Kristdemokraterna och redan nu trots att jag inte ännu skrivit min analys om Miljöpartiet, här kommer min önskelista över personer som jag vill skall sitta med och styra Sverige in i en helt ny variant av styre: samförstånd medan det åtminstone finns den minst lilla gnutta hopp att rädda hela landet från ett fullständigt haveri.

***********

Statsminister: Jimmie Åkesson, han är den ende som har distansen, klarar av att låta folk få prata till punkt, kan föra sig och är allmänt påläst, har en personlig bakgrund som gör att han förstår mer av hur samhället fungerar och även hur det är att ha en funktionsnedsatt person i sin egen familj. Dessutom innehar han gamla socialdemokraten Per-Albin Hansson som förebild, dvs. när man insåg att folket och hela landet var det viktiga att utveckla utan att aktersegla någon. - Sug på den ni alla gamla socialdemokrater!


Den som kan rensa upp i sjukvårdsröran, LSS och äldrevården, förstår att Landstingen och Regionerna har överlevt sig själva och bara spär på orättvisorna är Ebba Busch Thor.

Med i den önskeregeringen finns även för mitt vidkommande:

1. Nyamko Sabuni
2. Nalin Pekgul


Resten lämnar jag därhän eftersom dessa personer är fullt införstådda med problematiken som Sverige har idag och måste klamra sig upp ifrån.

Till denna inre krets behövs folk som har kompetens, nu har vi sett nog med amatörer som bara för landet bakåt.

Hur man ens för ett enda ögonblick trott på att man kunde nedmontera hela den egna försörjningen genom att ta död på alla små lantbruk, lägga ner lejonparten av tingsrätten och därmed polis och åklagare, det är för mig en gåta eftersom det bara främjat kriminalitet och allmän dekadens, eller att man inte sett till att vidareutveckla militärtjänstgöringen. Inte belägga människor med fängelsestraff som inte av ideologiska skäl önskat göra militärtjänstgöring, eller saboterat en redan pågående utbildning/jobb eller familjeliv.

Jag har på nära håll både sett och upplevt hur statens makt har havererat både människor och familjeförhållanden. Så kan vi absolut inte ha det!

Jag är verkligen inte för krig, men militärtjänstgöring hade varit ett steg i rätt riktning därifrån fostran och väldigt många yrken kunde ha sitt ursprung, högt som lågt. Helt enkelt en vidareutveckling av väldigt många yrkeskategorier, en bas med möjligheter till fortsatt utveckling i det fortsatta yrkeslivet. Just nu har vi många ungdomar som varken har folkvett, fostran eller ens kan ta hand om sig själva. Den psykiska ohälsan breder snabbt ut sig och det är en följd av den politik som förts, som har varit som ett vindfölje och enbart inriktat sig på allmän dekadens och ointresse.

Skolans värld skall politikerna inte blanda sig in i, då blir det haveri som är nu, vilket är ett fullständigt haveri! Men även lärosätena för utbildning av pedagogerna behöver ett mer än välbehövligt lyft, det kan inte vara så att en mängd människor med enbart självändamål kan sitta och ha merinflytande över utbildningarna.



Klockan står på fem i tolv i folkhemmet Sverige och gör man inget dramatiskt så är nog loppet tämligen kört för mycket lång tid framöver. Det kommer i vart fall att bli väldigt svårt och kosta ännu mer av mänskligt lidande för att ställa det igen upp på fötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar