fredag 16 februari 2018

När man håller på med genomgång av allt det förskräckliga som man samlar på sig - hittas ett och annat roligt också.

Herr H kom stövlandes in till mig som satt nedsjunken framför en massa papper jag höll på att rota i. Han berättade att han hade hittat en gammal dagbok han hade skrivit under en rehab.vistelse efter ett återfall av cancern.

Så läste han högt från en lös lapp, som han antagligen haft som minnesanteckning för att senare föra in noggrannare anteckningar i dagboken.

Så undrade han om jag kunde gissa mig till vad det hela handlade om. Jag fick ett datum och årtal att gissa ifrån. Det var inte svårt...

Dr Beatrice - tyska glasögon

Syster Christina - österrikiska
Beatrice - mörkhårig, stora tänder
Annakarin - något tyslåten

x) Nadja - pappa från Egypten, mamma tyska
Kattis - långt mörkt hår
x) Bosse - ende gossen
Anna - ung
x) Margareta - sur, eller bara allvarlig, från Avd 1.


Sedan hade han gjort en beskrivning av vad x) betydde = utan humor!
Även om jag själv inte har varit närvarande, eller träffat någon av dem så kunde jag med vägledning av de få orden skapa mig en bild av vad som rört sig i hans lilla hjärna.

Men tro nu inte för ett ögonblick att han inte hade det bra där än en gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar