måndag 23 november 2015

Nu bränns inte kvinnor längre på bål för trolldom & häxeri, man hugger huvudvudet av dem, våldtar eller stenar dem till döds.


http://www.gp.se/nyheter/varlden/1.2763210-kvinnor-halshoggs-av-is

Allt suspekt finns tydligen på straffskalan. Det som är det mest obegripliga i hela kråksången är att det är en kvinna, som fött dessa toppstyrande män som skall revolutionera världen!

Hur i hela fridens dar skall det här kunna bli en bättre värld att leva i, med alla dessa ingredienser som är helt uppenbara i vår värld.

Nu skall jag inte vara hånfull. Ibland kan det faktiskt räcka med att de av det kvinnliga könet bara skall inrätta sig i hur de skall vara klädda, vem de skall gifta sig med, när de skall gifta sig, även om de ännu formellt är inget annat än ett barn, eller om de får gå i skola eller inte, eller om de överhuvudtaget får sätta foten utanför ytterdörren utan mannens tillåtelse.

Mao leva mellan knytnäven och spisen.

I egenskap och den kvinna och tillika mor jag är, framstår detta så horribelt orimligt att det går fullständigt utanför min tankesfär. Jag inte kan förstå hur de här kvinnorna kan undgå att känna sig misslyckade som mödrar. - Jodå, jag inser och förstår det sociala trycket och traditioner, men då det strider fullständigt mot människans natur är det svårtuggat.

Tro nu inte att det enbart är dessa IS-krigare jag talar om. Män som förtrycker kvinnor och andra människor på alla tänkbara sätt har inget högre anseende hos mig överhuvudtaget. - Jag föraktade dessa individer redan som barn och det har inte blivit bättre med åldern måste jag tillstå. - Ett tag i livet så tyckte jag t.o.m. synd om dem, tills jag insåg det förkastliga i det förhållningssättet, därför att det ger dem bara ursäkten att fortsätta på inslagen bana. - Jag har med ålderns rätt insett, att det handlar om deras egna tillkortakommanden, som blir synliggjorda. Det är de själva som är problemet inte omvärlden!

Det är det enda sättet som de kan hävda sig på, genom att förtrycka och göra livet surt för andra människor. Leva på någon annans bekostnad. Giriga intill döden! - Saligheten lever på en våldsamt bedräglig grund!

Som om det inte skulle räcka, jag har överhuvudtaget svårt att fördra människor som utan att blinka kan förpassa en medmänniska till de regioner där de själva aldrig skulle vilja befinna sig.

Egentligen är det ingenting som förvånar mig en dag som denna, även om jag sannerligen inte konfronterats med halshuggande IS-män.

I min egen lilla ankdamm har jag åter sökt med ljus och lykta för att kunna få komma till en sjukgymnast. Jag vet helt enkelt inget levandes råd längre hur jag skall bära mig åt för att kunna finna en hållbar lösning på det här problemet. Få båda benen avkapade känner jag inte är något att sukta efter, eller ens någon lösning. Det är att möjligen göra något tillfälligt bättre för att senare sitta i ett ännu värre läge. Knäproteser har ett bäst före datum och jag har träffat tillräckligt många för att inse att det inte är någon lösning överhuvudtaget och kan t.o.m. innebära ett oöverträffat nytt helvete.

Är det nu någon som läser dessa rader som vet hur man gör när man enbart skall överdimensionera lår-, vad- och de muskler som går runt knän och har förbindelse både uppåt och nedåt i benen, så har jag idel öra!

Kom nu inte bara med några sådana klämkäcka idéer om att jag skall springa, åka slalom, hoppa rep, dansa, eller åka skridskor - de puckarna har gått för länge sedan!

Finns inget innehåll längre i knän (onekligen viss liknelse till en del av mänsklighetens hjärnor) måste det kompenseras på annat sätt. Fråga är bara HUR man konkret skall bära sig åt?

Är man utkastad ur samhällssystemet så är man. Sedan spelar det ingen som helst roll hur mycket arbetsskadad man än är, eller hur mycket svensk medborgare man än är och på andra sätt varit försäkrad. Är man kärring och i min ålder, förväntas man bara sätta sig ner i ett hörn och självdö. Dessutom göra det stillatigande.

På så vis är det ingen större skillnad på talibaner eller vad de nu än må heta.Det här samhället har urartat till en elit, företrädesvis män och till en annan kategori, som man inte behöver ta någon hänsyn till vad än saken gäller. Dvs. duktiga idioter, som inte är villiga att ägna sig åt samhällsomstörtande verksamheter för att driva sin vilja igenom!

Jag kan aldrig hävda rasism, som är så fruktansvärt populärt att helt aningslöst slänga sig omkring med, ungefär som om det skulle var någon form av universalsanning, utan att de har förstått det mest grundläggande! - Jag kan inte låta bli att undra från vilken planet de kom inflygande från. Kan det vara från en planet vars ordspråk lyder: "jag vet att jag äger sanningen"...


Fakta kvarstår även om jag har förstått att de inte förstått det här: Jag hänger inte bara av mig mina vita kläder. Jag har samma kläder som de har oavsett kulör och tillverkningsplats. - De är de som möter oss som äger problemet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar