torsdag 20 augusti 2015

Om jag säger "Hotell Tylösand" - tala om vad det första är som du tänker på då.




Tänkte du nu på sand då är du liksom jag en klassad pervers sexistiskt typ, trots att jag inte är lagd åt det hållet och följaktligen inte studerar kvinnorumpor i bikinis. Jag uppskattar utsikten av fasta tennisrumpor, något som med dagens hängaschelbyxmode är en klar bristvara.

Jag vet i alla fall, att jag åkte dit så det skrek om det hela. Alltid får jag lära mig nya saker om mig själv, som jag inte hade en susning om...
 http://reklamombudsmannen.org/uttalande/hotel-tylosand2

Trots fastställt beslut och allt av reklamombudsmannen, så undrar jag nu hur en sandig rumpa kan vara könsdiskriminerande. Möjligen kunde den bilden ha fällts för att vara åldersmobbing. M Ö J L I G E N, men det är så långt jag kan tänja mina grå.

Jag kan förstå det om bikinibrudar på bilar och annat utstuderat osmakligt. Men här begriper jag faktiskt ingenting, om jag skall vara helt ärlig. - Hur man som reklamombudsman inte kan se kopplingen till Hotell Tylösand, begriper jag inte heller, eftersom hotellet ligger med direkt anslutning till sandstranden.
Men så tillhör jag inte Sveriges Kvinnolobby, som väl antagligen tycker att burka är ett bra plagg att ha på sig på stranden i Tylösand där Hotell Tylösand ligger.  - Ett ganska trevligt hotell faktiskt med mina mått mätt.

Undra om min sandiga tantrumpa kan klassas, som sexistiska inslag på bild.
Eller hade den kanske rent av klassats som manschauvinistiskt kvinnoförtryck.

Jag känner hur jag ogillar starkt, att inte säkert veta!

1 kommentar: