måndag 16 december 2013

Inledning på bedrägerimailet ang. "skatteåterbäring" löd: "Kära skattebetalare" - för att inte tala om slutfinal på det nya bedrägerimailet: "Upphovsrätt © 2013 Skatteverket Sverige. Alla rättigheter förbehålles."

Men ursäkta hur står det egentligen till där uppe i hjärnkontoret? 

Ni är så fullständigt puckade i huvudet, att man funderar vilket hål ni egentligen gjorde entré genom till detta jordeliv.

Den dagen skatteverket skriver Kära skattebetalare till mig, den dagen bor jag inte längre i det byråkratiska Sverige. Jag vet inte om ni ännu inte har förstått det, men lägg inte ner energi på mig. Det är enbart en överloppsgärning. (Få se nu om ni hittar det ordet i någon svensköversättning???)
  
På en skala ett till tio: hur sannolikt är det att jag skulle skicka läskvitto, eller ens höra av sig ang. nedanstående mail:

Procenthalten är obefintlig, den existerar inte ens på nanonivå, pikameternivå eller ens på femtometernivå! 


Jag hoppas att alla som kan läser detta intelligensbefriade mail som kom i min mailbox idag:


----- Original Message -----
From: Skatteverket
To: min mailadress stod här
Sent: Monday, December 16, 2013 1:53 PM
Subject: ID88399: Skatteåterbäring: 5840,00 SEK

Kära skattebetalare,

Våra register visar att du är berättigad till en skatteåterbäring på:
5840,00 SEK

Var vänlig och fyll i formuläret innan 2013-12-18.
Det snabbaste och enklaste sättet att få din återbäring är en direktinsättning på ditt person/sparkonto.
* Klicka här för att få åtkomst till din skatteåterbäring.

Adressen till vårt huvudkontor hittar du på vår webbplats:
http://www.skatteverket.se/

Upphovsrätt © 2013 Skatteverket Sverige. Alla rättigheter förbehålles.


****************


Lyssna nu noga alla ¤*#^l@.... pappskallar, som skickar bedrägerimail till mig, hackar sin in i mitt privatliv, skickar upplästa sms till min bostadstelefon etc.: Lägg ner! Skit ner er! Därför att några skarphjärnor kommer ni aldrig att bli!

För övrigt är ni dåligt uppgraderade ang. min skatteåterbäring också, hönshjärnor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar