fredag 15 augusti 2008

Bärsärkare går lösa i Luleå & övriga landet

- den 15 augusti 2008, kl 11:55

förstora
(Detta inlägg innehåller 792 ord, föregående inlägg 150 ord)


Den saken råder det inga tvivel om, att det verkligen förhåller sig så illa i landet med etiken och moralen.


http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=3906365#fank3906838


Jag tänker osökt på en pryd och osedvanligt vän kvinna i vår bekantskapskrets, som dessutom tillhör en frireligiös förening. Hon la ett ord i debatten, som pågick runt kaffebordet, genom att helt lugnt och stilla förmedla vad hennes mormor brukade säga när hennes barn bråkade: "Om ni inte tar och lugnar ner er så stoppar jag tillbaka er och knu..ar om er!" Samtliga runt kaffebordet höll på att sätta kaffet i vrångstrupen och trodde nog där ett slag att de måste ha hört fel, eftersom den kommentaren kom ifrån ett synnerligen oväntat håll. Men nog är jag benägen att hålla med, eftersom retroaktiv abort inte är att tänka på.


Anledningen till att jag nu väljer att skriva om det i min blogg är att jag personligen känner mig mer än lovligt upprörd. I förrgår hade jag nämligen ett mail ifrån min kusin boende i GETTOT Luleå, där polisen helt tycks ha tappat greppet, eller i vart fall sitter fastklistrade med rumpan och är handlingsförlamade. Där liksom på de flesta ställen runt om i landet.

Ja, jag är inte mild i mina omdömen, men ingen rök utan eld. Därför att så sent som igår publicerades i Göteborgs-Posten, något som sannerligen inte går av för hackor och visade en riksomfattande och tillika hårresande attityd bland poliser. Detta är alltså polismännens egna uppgifter som ligger till grund bakom resultatet av undersökningen! Dvs. de har själva fått lägga sina ord om hur de själva väljer bort att inte agera. De skyller på den stressade situationen. Men DET är något helt annat, som även jag kan ha full förståelse för, vi lever i en märklig tid. Välja att inte agera, DET köper jag däremot ALDRIG! Då skall de i så fall ägna sig åt att sortera upp den egna frimärkssamligen istället för att vara kvar i sina befattningar!

Min kusin har under lång tid berättat att de och grannarna försökt med allt möjligt för att freda sina egendomar. Där bl.a. däck alltsom ofta blir uppskurna. Ja, helt enkelt menlös vandalisering. Den här gången fick hon sin nyinköpta bil totalvandaliserad. En bil som hon nu äntligen kunnat unna sig, eftersom hon och hennes man sedan väldigt många år är sjukpensionerade. Han med bl.a. en livsuppehållande hjärtoperation, som innebär att saker och ting är långt ifrån bra. Hon själv med blodproppar som nu fastnat i lungorna. Dvs. det är ett under att någon av dem överhuvudtaget lever! De har mao mer än nog att klara ut den egna tillvaron, utan inblandning av regelrätta....


Samtliga däck var nu sönderskurna och något pucko hade repat bilen runtom med ett vasst föremål! Saken kändes inte "mer lättuggad" igår, eftersom jag och dottern hade stor shoppningruda på stan, där det vimlade av poliser som nu skall gå fot. Dvs. skall vara "barnvakter" till dessa fotbollshuliganer och annan dynga, som Göteborg har börjat översvämmas av och där föreningarna och arrangörerna själva inte behöver ta något ansvar över! Det sysslar polisen av idag med, trots att det finns mycket grova brott som inte utreds på tillfredsställande sätt. Utbredda förmögenhetsbrott, som avskrivs innan de ens hinner bli helt rapporterade. Ja, jag vet, vi har själva blivit drabbade åtskilliga gånger nu. Betänker man då på de dryga 1,5 miljoner människor som finns i området blir det ingen rolig statistisk. Så det är ingen amsaga jag försöker mig på. De sista "besöken" i trädgården har jag inte ens orkat rapportera, trots att de önskar att få statistiken uppgraderad. Man ledsnar att ens bistå polisen, eftersom man ändå alltid får stå för notan själv och inget i övrigt händer.

Innan nu någon oförrättad polis känner sig föranledd att ta tag med nordanvindens styrka: Jag och dottern hamnade rakt in i Göteborgskravallerna, sedan vi aningslösa kom från ett tandläkarbesök OCH oh, ja, poliserna gjorde en helt enorm insats mot detta drägg, som gick lös OCH jag kommer ALDRIG någonsin att fälla något negativt yttrande om polisens insats, eller ens skjutningen! VI var där, vi vet hur saker och ting såg ut. Vi vet vilka odds polisen hade! Dessutom var poliserna själva där med livet som insats! Krig är nog bara det som ligger närmast att beskriva det hela med.

Men nog måste denna regering fundera över vart pengarna läggs och hur samhället har genomgått en förskräcklig förvandling. Samtidigt som människorna själva måste fundera hur det egentligen är ställt med den egna etiken och moralen! Saker och ting uppkommer inte av sig självt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar