onsdag 24 februari 2021

Den 55:e dagen år 2021 - Dagens Nyheter och Göteborgs-Posten begagnar sig av samma Moderator. Illa att ha Moderator som inte är mottaglig för förefintlig fakta.

 Det är inte första gånger jag blir borttagen eller bannad under märkliga kriterier. Men det hela säger mer om Moderatorn är om mig!

Denna artikeln i Dagens Nyheter var https://www.dn.se/varlden/amnesty-vill-inte-langre-kalla-navalnyj-for-samvetsfange/

Konsekvensen är att Amnesty International fråntar Putinkritikern Aleksej Navalnyj statusen som samvetsfånge – på grund av hans nationalistiska förflutna.

 Bland debattinläggen fanns en fråga från en person som undrade: Så enligt Amnesty kan man inte vara samvetsfånge samtidigt som man är nationalist, eller missuppfattar jag det hela?

Jag skriver då ett svar till frågeställaren och Moderatorns agerande låter inte vänta på sig och lyder enligt följande:

Efter att våra moderatorer granskat en av dina kommentarer, har du fått kommentaren borttagen.

Kommentaren som berörs fanns tidigare här och var enligt följande:

Kevin Andersson Lettholm han är ingen samvetsfånge.

Den har tagits bort med motiveringen:

Kommentaren har tagits bort eftersom den bryter mot riktlinjerna för kommentarer. Tänk på att alltid hålla dig till ämnet när du kommenterar.

Jag börjar få nog av tilltagen med modereringarna, eftersom det faktiskt inte ens är jag som ansett att Navalnyj inte är någon samvetsfånge, utan Amnesty som inte anser honom längre vara det. Navalnyj uppfyller helt enkelt inte kriterierna för det!

Det är Amnesty som anser att vissa av hans tidigare uttalanden överskrider gränsen för hatpropaganda och han har fortfarande inte tagit avstånd från dem. Detta är inte förenligt med definitionen av en samvetsfånge enligt Amnesty! Inte jag Gun, utan Amnesty! - Jag själv har fått nog av både EU hysterin, svenska UD:s agerande och allt vad Navalnyj heter.

Jag gör därför en ny ansats och skriver ett nytt inlägg:

Moderatorn har tagit bort mitt svar till Kevin Andersson Lettholm TROTS att jag bara skrivit vad Amnesty själva skrivit, att de har tagit bort Navalnyj som samvetsfånge. Det var INTE min åsikt - Moderatorn får nog läsa artiklarna först, innan deleteknappen används, eller så får Moderatorn banna Amnesty, antingen eller!

bara för att testa vad det här egentligen handlar om. Reaktionen låter inte vänta på sig, utan i min mailbox ligger ett nytt mail från "moderator@ifragasatt.se" innan jag ens hinner återvända från köket där jag hämtat mig ett glas vatten:

Hej ,

Efter att våra moderatorer granskat en av dina kommentarer, har du fått kommentaren borttagen.

Kommentaren som berörs fanns tidigare här och var enligt följande:

Moderatorn har tagit bort mitt svar till Kevin Andersson Lettholm TROTS att jag bara skrivit vad Amnesty själva skrivit, att de har tagit bort Navalnyj som samvetsfånge. Det var INTE min åsikt - Moderatorn får nog läsa artiklarna först, innan deleteknappen används, eller så får Moderatorn banna Amnesty, antingen eller!

Den har tagits bort med motiveringen:

Kommentaren har tagits bort eftersom den bryter mot riktlinjerna för kommentarer. Tänk på att alltid hålla dig till ämnet när du kommenterar.

Läs gärna genom våra användarvillkor och våra riktlinjer för kommentarer. Har du frågor om modereringen är du välkommen att svara på detta mejl.

********

Själv börjar jag bli lovligt less på att min dator, ständigt än föremål för diverse attacker. Nu t.o.m. min blogg. Det är för mycket SKIT i etern helt enkelt. Hur många hackers odyl som manipulerar svenska myndigheter, sjukhus etc. börjar bli allvarligt, men den sovande Regeringen fortsätter att sova gott. Inte en krusning till åtgärder där heller!

De har väl nog med "grisestradören". Fastän Socialdemokraterna kan nog inte riktigt ha tänkt sig för när de valde just den liknelsen, eller har de verkligen glömt Leif G W Perssons första roman "Grisfesten". Den handlade faktiskt om Socialdemokraterna själva, Olof Palme som blundade trots att han själv mycket väl visste att justitieministern Lennart Geijer begagnade sig av minderåriga prostituerade. - Istället valde de att sätta Leif G W Persson ute i kalluften.

MAKTEN framför allt - resten är alltjämt en andrahandsfråga för Socialdemokraterna. - Jag är glad över att jag aldrig har röstat på det partiet, även om det partiet i dess linda var något helt annat. Nu vete gudarna VAD de egentligen är, men nu har de tappat rejält förtroende och mark och ägnar sig åt att "härska genom att söndra". Själv vet jag inte längre om jag skall skratta eller gråta åt eländet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar