söndag 20 mars 2016

Eftersom jag själv varit hänvisad till sängen sedan i torsdags kan jag naturligtvis tacka min lyckliga stjärna att jag har ett hem och en säng att ligga i. Men Göteborgs-Posten borde ransonera sina rubriker!

HUR i hela fridens dar kan Göteborgs-Posten skriva som rubrik "Tvingas bo vid tunneln".
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.3031723-tvingas-bo-vid-tunneln


Någon större lögn finns det väl knappast med tanke på alla förläggningar som faktiskt finns. Det finns ingen som har tvingat dem att bo där under brofästena vid Götatunneln.

Det är inte bara olagligt utan det är livsfarligt för dem själva och inte är det heller så bra för oss bilister som begagnar genomfart genom Götatunneln. Det är inte helt oproblematiskt att passera en sådan "boplats" och det är bara ogjort att det inte inträffat någon allvarligare incident.

Det vore på sin plats att polisen patrullerar av brofästena varje dag, så komplicerat kan det inte vara för att stävja ofoget. Det måste bli betydligt billigare för samhället istället för att man måste rita och bygga om för att omöjliggöra de olagliga "bosättningarna", med allt av kostnader som det innebär.


Kan man nu från kommunens sida vara så kvicka på att stänga av handikapparkeringsplatser och handikappentreér med 800:- i böter som följd, så kan jag inte förstå varför det här ofoget får fortgå överhuvudtaget. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar